شناسهٔ خبر: 161989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

فاصله غیر مجاز در صدر تخلفات جاده‌ای آذربایجان غربی

4c014f8f-86f8-4d12-b930-fe962c8aa5af.jpg از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون فاصله غیر مجاز با ۴.۲۱ درصد و سبقت غیر مجاز با ۱.۸۸ درصد به ترتیب بیشترین میزان تخلف ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند  اظهار کرد: از ابتدای این طرح تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی تردد کرده‌اند.

وی تصریح‌کرد: در پنج‌روز گذشته از اجرای این طرح ۵۰۴ هزار و ۵۸۸ مورد تردد در ورودی و خروجی‌های استان توسط دستگاه‌های ثبت تردد جاده‌ای رؤیت و ثبت شده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان تردد وسایل‌نقلیه سنگین در مدت زمان اجرای طرح نوروزی ۱۰.۱۲ درصد است، خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری در سطح جاده‌های استان، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار تردد بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده و بعد از آن خودروهای سنگین با ۲۷۵ هزار تردد و اتوبوس با ۱۷ هزار و ۱۶۹ تردد در جایگاه بعدی بیشترین تردد قرار دارند.

دست نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعتی در استان ۲۲۶ خودرو در ساعت است، اظهار کرد: میانگین تردد شریانی بین استانی از آغاز اجرای طرح نوروزی، طبق روال گذشته مربوط به محور ملکان _ میاندوآب با ثبت بالغ بر ۹۳ هزار تردد وسیله نقلیه بوده و همچنین باند رفت این مسیر و محور سقز _بوکان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های استان در پنجمین روز از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳، بالغ بر ۵۶۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده‌اند، افزود: همچنین در این مدت ۱۰۱ هزار و ۵۰۴ تردد نیز در محورهای ورودی و خروجی استان ثبت شد.