به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوبمیشود، بهطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار میکند.
وی تصریحکرد: از آنجا که طی چند ماه گذشته شاهد اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت از سویی و امحا بسیاری از خطوط در سطح راههای استان از سویی دیگر بودیم اجرای نقوش ترافیکی در سطح راههای استان یکی از برنامههای لحاظ شده استان بود که در دستور کار قرار گرفت.
یمینی ادامهداد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جادهای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیامهای اطلاعاتی- هشداری بهطور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا میشود.
وی افزود: این اداره کل در این راستا بهمنظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایلنقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بهویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را بهطور ویژه انجام میدهند.
یمینی خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه سال جاری اجرای عملیات خط کشی در محورهای ارتباطی هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کمربندی نکا، کوهی خیل –فرح آباد، نکا-استخر پشت، لمراسک-ریحانآباد، نمارستاق محور هراز، خشواش شهرستان آمل، چلاو شهرستان آمل، تاکام به ساری، ساری-کیاسر، پنبه چوله شهرستان ساری، حمزه کلاً- خشرودپی، جواهرده،۲ هزار و ۳ هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان، نکا-نیروگاه، بابل-به نمیر، احمد چاله پی بابل، آمل-محمود آباد، محمود آباد –نور، کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل، ساری –سورک، جاده فرودگاه، بلده –پل زنگوله صورت پذیرفت.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.