شناسهٔ خبر: 162025 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه؛

بیش از ۲ میلیون گردشگر در بنادر هرمزگان جابه‌جا شدند

گردشگری دریایی قشم دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۰۱ نفر مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز امسال (۲۵ اسفندماه پارسال) تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه جاری در بنادر این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۰۱ نفر مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز امسال (۲۵ اسفندماه پارسال) تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه جاری در بنادر این استان جابه‌جا شدند.

مکی‌زاده افزود: از این میزان مسافر و گردشگر یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۹۵ مسافر و ۳۵۸ هزار و ۹۹۰ گردشگر بودند.

وی ادامه‌داد: در این مدت ۳۴۶ هزار و ۶۲۷ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.  

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: در این مدت ۱۶۷ هزار و ۹۰۶ مسافر از بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه‌جا شده‌است.   

مکی‌زاده به آمار سفرهای دریایی روز پنجم فروردین ماه نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در این روز ۳۱۹ هزار و ۳۸۱ مسافر و ۷۱ هزار ۵۷۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، آمار جابه‌جایی مسافران از طریق بنادر پهلو لافت به جزیره قشم در پنجمین روز از فروردین ماه را نیز ۱۰۴ هزار ۶۷۰ نفر مسافر اعلام‌کرد.  

وی تأکید کرد: هم‌وطنان مسافر و گردشگر سفرهای دریایی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از شناورها و مسیرهای غیرمجاز استفاده نکنند.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به‌منظور جابه‌جایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده‌است.