شناسهٔ خبر: 162032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌ها بر اثر تصادفات جاده ای در استان آذربایجان غربی

59d0315e-2b5e-4fb0-9ce0-1385c55c6bb8.jpg  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از کاهش ۴۵ درصدی فوتی بر اثر تصادف در جاده های استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده در سطح محورهای مواصلاتی استان و همچنین رعایت قوانین توسط کاربران جاده ای خوشبختانه تعداد فوتی ها در تصادفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از آغاز طرح نوروزی تا ۲۹ اسفند، ۴۵ درصد کاهش یافته است.

 وی افزود: از آغاز طرح نوروزی تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۳۲ مورد تصادف در جاده های برون شهری آذربایجان غربی رخ داده که ۸۹ مورد تصادف جرحی بوده و ۲۳۸ مورد تصادف خسارتی در سطح محورها گزارش شده که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

 دست نشان خاطر نشان کرد: تا کنون ۵ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان اتفاق افتاده است که خوشبختانه در آمار تصادفات کاهش ۳۸ درصدی را شاهد هستیم.

 وی ادامه داد: در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی ۵۷ هزار و ۵۸۸ مسافر در قالب ۸۸۳۴ سفر از پایانه های مسافر بری استان تردد کرده اند.