شناسهٔ خبر: 162038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ساعت ۱۷- ۱۸ پر ترددترین ساعت ترددهای جاده ای در آذربایجان غربی

67ecc068-2d86-419e-83a7-c5dc56975a10.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی ساعت ۱۷- ۱۸ را پر ترددترین ساعت ترددهای جاده ای دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بعد از خودروهای سواری و وانت‌بار، خودروهای سنگین با ۳۱۲ هزار و ۷۹۷ تردد و اتوبوس با ۱۹ هزار و ۲۸۹ تردد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، تصریح‌کرد: از زمان آغاز این طرح در مجموع بالغ بر ۳ میلیون و ۲۶۶ وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی تردد کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی نزدیک به ۶۰۰ هزار تردد در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شده‌است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعتی در استان ۲۲۳ خودرو در ساعت است، اظهار کرد: ساعت اوج تردد در استان ۱۷ تا ۱۸ اعلام شده‌است.

دست نشان با اشاره به اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب داشتن سفر ایمن خواهد بود، خاطر نشان کرد: فاصله غیر مجاز با ۴.۱۷ درصد و سبقت غیر مجاز با ۱.۱۹ درصد بیشترین میزان تخلف ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه‌داد: در ۶ روز گذشته از آغاز طرح نوروزی، محور ملکان به میاندوآب با ثبت ۱۱۰ هزار ۷۳۳ تردد رتبه اول تردد وسیله نقلیه را داشت و لاین برگشت این مسیر نیز در جایگاه بعدی قرار دارد.

دست نشان افزود: در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳، طبق آمار ارائه شده توسط مدیریت راه‌های استان بالغ بر ۵۴۴ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی تردد کرده و بیش از ۹۳ هزار تردد نیز در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شده‌است.