به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رئیسجمهور امروز سه شنبه بههمراه وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بازدید سرزده داشت و بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تأکید کرد.
مخبر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور کندوان گفت: دولت سیزدهم در سالهای اخیر برای افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران شمال تلاشهای قابل توجهی انجام داد و اکنون زیر بار ترافیک رفته است و عملیات اجرایی قطعه سوم این محور هم با برنامه ریزیهای صورت گرفته در دست انجام است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تردد قابل توجه مسافران از محور کندوان بازسازی و تکمیل طرحهای زیرساختی این محور با جدیت در دستور کار قرار دارد.
معاون اول رئیسجمهور گفت: بازسازی طرح ملی محور طویر-دزدبن باهدف خدمات رسانی مطلوبتر به گردشگران و مسافران با جدیت از سوی مسؤولان امر دنبال شود.
طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزنآباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزنآباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد.
۱۵ تیرماه ۱۴۰۲، با حضور رئیسجمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر افتتاح و همچنین منطقه سوم این پروژه کلنگزنی شد.
مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل میکند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته میشود. همچنین این مسیر نسبت به جاده چالوس مسیر را ۵ کیلومتر کوتاهتر میکند.
در این مسیر ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر احداث شدهاست. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شدهاست.
کاهش وقوع سوانح رانندگی و صرفهجویی سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت بخشی از مزایای این مسیر است.