شناسهٔ خبر: 162177 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی دمای هوای کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی تحلیل پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه نشان می‌دهد دمای هوای هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) در سواحل خزر و نوار شرقی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق کشور از یک تا ۳ درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، دمای هوای هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) در سواحل خزر و نوار شرقی کشور در محدوده نرمال، و برای سایر مناطق کشور از یک تا ۳ درجه کمتر از نرمال پیش بینی شده‌است. 

همچنین، دمای هوای هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در یک سوم شمالی کشور یک تا ۳ درجه و در شمال غرب به ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال می‌رسد. دمای هوا در مناطق مرکزی کشور نرمال و در سایر مناطق از یک تا ۳ درجه کمتر از نرمال خواهد بود. 

دمای هوای هفته سوم (۲۰ تا ۲۶ فروردین) در خوزستان و بوشهر نرمال و برای سایر مناطق یک تا ۳ درجه بیش از نرمال پیش بینی شده‌است. 

دمای هوای هفته چهارم (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در جنوب غرب نرمال و در سایر مناطق یک تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در مناطق غربی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق یک تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.