شناسهٔ خبر: 162220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل بازرسی کردستان از مرکز مدیریت راه‌های استان

کردستان مدیرکل بازرسی کردستان با حضور در مرکز مدیریت راه‌های استان، از وضعیت ارائه خدمات جاده‌ای و سفر ایمن به مسافران نوروزی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) عیسی هواسی مدیرکل بازرسی کردستان در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان گفت: راهداری به‌نوعی جهاد محسوب‌می‌شود و یکی از کارهای سخت و طاقت‌فرساست و تلاش برای بهبود بخشیدن و تسریع پرداخت مطالبات آنها از یکی از مهم‌ترین مسائل است.

بازرس کل کردستان خواستار اهتمام و توجه ویژه مسئولان در خصوص اجرای کامل طرح کریدور شمال غرب به جنوب در استان کردستان شد و گفت: با تکمیل این طرح، گامی بزرگ در مسیر ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات مالی و جانی در استان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ راه روستایی در استان فاقد روکش آسفالت هستند، توجه به ارتقای کیفیت و سطح بهره‌برداری از راه‌های روستایی را در جهت تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: افزایش کیفیت جاده‌ها و سهولت دسترسی، تأثیر به سزایی در مهاجرت معکوس و جهش تولید با مشارکت مردم روستا خواهد داشت.

هواسی همچنین ضمن بررسی آمار تعداد ترددهای داخل استان و تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، بر لزوم تسریع در بهسازی راه‌های مواصلاتی، تلاش برای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی راه‌ها به‌جای تعریض غیر فنی آنها، نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، نظارت بر نحوه خدمات رسانی تعاونی‌های مسافربری و صدور بارنامه‌ها، سرعت‌بخشی به پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش ایمنی راه‌ها و تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی در پایانه‌های مرزی تأکید کرد.