شناسهٔ خبر: 162222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان

حسنی مدیرکل کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از اجرای طرح کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی استان با هدف افزایش ایمنی سفر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری کردستان اظهار کرد: طرح کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی استان به‌منظور امنیت سفر و ارتقای ایمنی عبور و مرور آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه‌کرد: در اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل از مبدأ و در طول مسیر رصد و تعداد مسافرین با تعداد درج شده در صورت وضعیت مسافری تطابق داده‌می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسافران به‌منظور ارتقای سطح خدمات در حوزه حمل و نقل مسافر برون‌شهری، همکاری لازم را داشته‌باشند، یادآور شد: هم‌وطنان در صورت بروز و مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه پیغام‌گیر و پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ اعلام کنند تا در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

حسنی در ادامه به آمار جابه‌جایی مسافران در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۵ فروردین ماه جاری، ۵۲ هزار مسافر در قالب ۱۱ هزار سفر از مبادی استان کردستان با استفاده از انواع ناوگان حمل ونقل عمومی انجام شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان اذعان کرد: در این مدت ۲۴ درصد مسافران با استفاده از اتوبوس، ۳۰ درصد با مینی بوس و ۴۶ درصد با استفاده از سواری بین شهری جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: مقصد ۷۰ درصد سفرها درون استان و ۳۰ درصد برون استانی بوده است.

حسنی خاطر نشان کرد: همچنین در مدت یاد شده ۲۷ هزار مسافر از طریق مرزهای رسمی استان تردد داشته‌اند که ۶۵ درصد آنها ایرانی و ۳۵ درصد خارجی هستند.