شناسهٔ خبر: 162248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ایمنی راه های استان مطرح شد؛

خراسان جنوبی در زمینه ایمنی راه ها عملکردی خوبی داشته است

کمیسیون ایمنی راه ها.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با ایمنی راه ها در استان به نسبت بقیه کشور خوب عمل شده و برای ایمنی جاده ها اقدامات موثرتری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: با توجه به عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان در ارتباط با ایمنی راه ها در استان به نسبت بقیه کشور خوب عمل شده وبراساس ضوابط برای ایمنی جاده ها اقدامات موثرتری انجام شده است.

وی افزود: طول راه های خراسان جنوبی بسیار طولانی است با توجه به طول زیاد راه‌های استان، نیاز به تلاش زیادی است.

عباس زاده اضافه کرد: سال گذشته تلاش های قابل تقدیری انجام شده به طور ویژه از راهداری و پلیس راه تشکر می کنیم که تلاش دارند راه ها از ایمنی بیشتری برخوردار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: به منظور ایمنی محورهای مواصلاتی نقاط پرحادثه استان رصد و اقدامات ویژه برای آشکارسازی و افزایش ایمنی محورها انجام می شود.

وی تصریح کرد:آمار تصادفات جاده ای در سطح کشور آمار خوشایندی نیست و براساس نتایج سامانه های ملی عامل انسانی نقش مهمی در رخ دادن این حوادث داشته است.

وی اضافه کرد: در بحث کابران جاده ای بیشتر باید توجه شود و برنامه های عملیاتی در روزهای با حجم زیاد تردد در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تاکیدکرد:برنامه هایی چون پویش چشم به راهیم راهداری و حمل و نقل جاده ای و پویش بهرفت هلال احمر تدوین شده که در فرهنگسازی افزایش ایمنی در سطح محورهای بسیار کارآمد هستند.

اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیزبه عنوان دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان گزارشی از اقدامات کمیسیون و طرح نوروزی ۱۴۰۳ ارائه کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۴ جلسه کمیسیون ایمنی و ۴ جلسه ستاد راهبردی برگزار شده است.

جلال زاده اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تردد در محورهای استان یک درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری پلیس راه، کنترل و نظارت عرضه بر بلیط و برپایی میز ارتباطات مردمی در پایانه ها صورت گرفته است.

سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در راستای اقدامات انجام شده طی طرح نوروزی امسال میانگین سرعت در محورهای استان کاهشی بوده است، افزود موج بعدی تردد محور های استان پایان تعطیلات نوروز و تعطیلات عید فطر را خواهیم داشت که برای این مدت نیز باید تمهیداتی دیده شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۳۵۰ وسیله نقلیه سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره‌آمیز داشته اند توقیف گردیده اند.

رضایی یادآور شد:سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ نبستن کمربند ایمنی و نقص سیستم ایمنی از مواردی بوده که بیشترین کنترل روی آنها انجام شده است.

وی به بحث فرهنگسازی در کاهش سوانح جاده اشاره کرد و افزود : برای فرهنگسازی و آموزش نکات ایمنی برای هم استانی‌ها باید بیشتر تلاش کنیم.