شناسهٔ خبر: 162250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ورود و خروج انواع خودرو به استان مرکزی

تردد رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت بیش از ۷۹۰ هزار تردد خودرو طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: ورود و خروج انواع وسیله نقلیه به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل ترددهای در جاده‌های استان در روز هفتم فروردین سال جاری گفت: ۷۰ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای استان فعال هستند و این سامانه ها در شبانه روز گذشته ۷۹۶ هزار و ۴۳۷ تردد را به ثبت رسانده اند.

وی افزود: طی این مدت تردد ناوگان اتوبوسی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده به طوری که ۳ هزار و ۳۲۷ دستگاه ناوگان اتوبوسی در راه های استان تردد داشته اند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۹۵ هزار تردد ناوگان سنگین نیز در این مدت ثبت شده است اضافه کرد: حدود ۱۵ درصد از ترددهای جاده‌ای در استان مرکزی مربوط به ناوگان سنگین است.

سیفوری ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۷۸ هزار و ۳۰۱ دستگاه انواع خودرو وارد استان شده و همچنین ۱۷۸ هزار و ۶۳۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه از استان خارج شده اند.

وی مجموع ترددهای ثبت شده در شبکه راه‌های استان از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان هفتم فروردین امسال را بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: در این مدت بیش از دو میلیون خودرو به استان مرکزی وارد و نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از استان خارج شده است.

سیفوری دو محور پر تردد استان را به ترتیب محورهای آزادراه ساوه – تهران و اراک-شازند عنوان کرد و افزود: میانگین سرعت خودروهای عبوری در محورهای استان ۸۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.