شناسهٔ خبر: 162297 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ریزش‌برداری بیش از ۳۲ هزار متر مکعب از سطح جاده‌های کشور

ریزش برداری ریزش برداری ۳۲ هزار متر مکعب از راه‌های مواصلاتی کشور در پی بارش باران و طی روزهای ۵ و ۶ فروردین ماه سال‌جاری، توسط راهداران انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران این سازمان، با بیان این‌که با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، طی دو روز گذشته ۲۹ استان دارای بارش بودند، گفت: در این مدت ۱۲۶ گشت ویژه راهداری و ۵۶۰۰ نفر-روز عوامل راهداری با حضور مستمر در محورهای مواصلاتی کشور در آماده‌باش کامل و مشغول فعالیت راهداری بودند.

بهرامی نیا همچنین تعداد ماشین‌آلات راهداری درگیر برای بازگشایی مسیرها را ۴۸۶۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در بیش از ۱۰۰۰ پایگاه راهداری و در راه‌های شریانی مستقر هستند.

وی با اشاره به ریزش‌برداری ۳۲۰۰۰ متر مکعب در محورهای دارای بارش گفت: اکثر محورهای روستایی که به‌دلیل طغیان رودخانه و ریزش کوه به‌صورت مقطعی مسدود شده‌بودند، با حضور عوامل راهداری در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند و در حال حاضر ۴ محور غیر شریانی مسدود است‌.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان تعداد محورهای شریانی دارای بارش را ۴۳۰۰ محور اعلام‌کرد.

بهرامی‌نیا بیان کرد: در پی این بارش‌ها به ۴۵۵ دستگاه خودرو امدادرسانی شد و به ۲۸۷ نفر اسکان موقت و اضطراری داده شد.