به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه زیلی در هفتهای که گذشت به شرح زیر است:
محمد ابراهیم اقبالی مدیرکل راه آهن شرق |
در ۹ ماهه اول امسال تنکیلومتر بار خالص و ناخالص حمل شده در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰ درصدی برخوردار است. |
منصور یزدیزاده معاون برنامهریزی و توسعه شرکت ذوبآهن |
روند تولید ریل با وجود مشکلات فراوان از جمله نبود نقدینگی و وضعیت نامطلوب واحد تولید فولاد در حال اجرا است |
میزان پیشرفت تولید ریل ملی ۸۵ درصد است و اولین سری از این محصول در دهه فجر تحویل میشود |
|
هزینه تمام شده تولید ریل در شرکت ذوبآهن در مقایسه با شرکتهای مشابه خارجی که چندین سال ریل تولید میکنند٬ بیشتر است و ما نیز این انتظار را نداریم که محصول تولیدی شرکت ذوب آهن با هزینه تمام شده خریداری شود. |
|
حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت شركت راهآهن |
مسیر ریلی قزوین- رشت- آستارا در غرب دریای خزر، علاوه بر انتقال بارهای روسیه به خلیج فارس، نقش موثری برای حمل بارهای اروپا به ایران از طریق روسیه و گرجستان دارد. |
موقعیت جغرافیایی ایران موجب شده تا كشورهای همسایه به خصوص كشورهای حاشیه دریای خزر نسبت به همكاری های ریلی با ایران در جهت توسعه ترانزیت، آمادگی های خود را اعلام كنند. |
|
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن |
تلاش داریم برای همه مسیرهای ریلی کشور حداقل یک قطار ۵ ستاره داشته باشیم تا با این برنامه مردم بتوانند از خدمات ویژه این قطارها بهرهمند شوند. |
هدف از اضافه کردن واگنهای جدید خارج کردن واگنهای با سن بالای ۵۵ سال است که کار آن از امسال آغاز شده و برای سال آینده نیز طبق ابلاغی که به شرکتهای حمل و نقل ریلی داشتهایم قرار است واگنهای با سن بالای ۴۵ سال از انتهای سال ۹۵ از رده خارج شوند. |
|
همکاری با روسها برای برقیسازی خط آهن گرمسار-اینچهبرون فقط به شرطی صورت میپذیرد که آنها تصمیم داشته باشند از توان داخلی کشور ایران نیز استفاده کنند. |
|
گران پاشا مدیرکل راهآهن شمال کشور |
طبق برآورد اولیه و مذاکذات فیمابین ایران و روسیه میزان اعتبار مورد نیاز برای طرح برقیکردن راه آهن شمال کشور حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۵ هزار میلیارد تومان و به صورت فاینانس است. |
نظر شما