شناسهٔ خبر: 162378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی: 

تسریع در تامین اراضی باقیمانده و آماده سازی سایت‌های درگز در اولویت است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار نماینده منتخب مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین باقیمانده اراضی و تسریع در آماده سازی سایت های نهضت ملی مسکن این شهرستان جز اولویت هاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی در دیدار حسین محمد زاده نماینده منتخب مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تا کنون ۵۶۶ قطعه زمین و ۹۷۱ واحد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تامین و پیش نویس پروانه ساختمانی آنها نیز آماده شده است.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۵۱۲ متقاضی از شهر درگز در سامانه نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده که سه هزار و ۷۹ متقاضی حائز شرایط و یکهزار و ۵۲۸ متقاضی تایید نهایی شده اند.

تامین الباقی اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در شهرستان درگز، تسریع در آماده سازی سایت های این شهرستان توسط پیمانکاران تعیین شده و شناسایی زمین های مستعد طرح و معرفی به اداره کل راه و شهرسازی استان جهت بررسی کارشناسان از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.

داعی اظهار داشت: اقدام برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای چاپشلو، نوخندان و لطف آباد نیز در حال انجام است.

در این جلسه امین حاتمی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان درگز نیز حضور داشت.

گفتنی است شهرستان مرزی و کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.