شناسهٔ خبر: 162385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در راه های استان قزوین از مرز ۱۶میلیون خودرو گذشت

تردد خودروها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: تردد در راه های استان قزوین از مرز ۱۶میلیون خودرو گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند۱۴۰۲ تاکنون۱۶ میلیون و ۳ هزار و ۶۸۷ دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های این استان تردد کرده‌اند و این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳ میلیون و ۹۰۶هزار و ۶۵۷ دستگاه وسیله نقلیه ۱۵درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل ونقل مسافر استان قزوین نیز در طی همین مدت ۳۵ هزار و ۳۲۱ مسافر را در داخل و یا به خارج از استان جابه‌جا کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حق‌لطفی ادامه داد: نوروز ۱۴۰۳ ناوگان حمل و نقل مسافر استان قزوین به طور مستمر توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل مورد نظار قرار می گیرد.

وی گفت: از ابتدای طرح خدمات نوروزی تاکنون بالغ بر ۷۰۰دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر توسط اداره ایمنی و ترافیک و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه کوهین و بوئین زهرا، عوارضی شماره ۳ و ۴ و مقابل پاسگاه پلیس راه بوئین‌زهرا در گشت‌های شبانه مورد بازدید قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین از برگزاری طرح پویش سراسری چشم به راهیم در استان خبر داد و افزود:این پویش که در طی ۲ سال های گذشته نیز با عنوان همراهان سفر ایمن اجرا می شد، نوروز امسال با ده ها برنامه فرهنگی، هنری، آموزشی و مسابقه و سرگرمی در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا واقع در آزادراه قزوین-زنجان در حال اجرا است و تا سیزدهم فروردین ادامه دارد.