شناسهٔ خبر: 162386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

مازندران بیشترین جذب سفرهای نوروزی را دارد

مازندران مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: آمار تردد خودروها از محورهای استان نشان می دهد مازندران بیشترین جذب سفرهای نوروزی را تاکنون داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران از آغاز طرح نوروزی(۲۴ اسفند تا ۷ فروردین) بیش از ۲۷ میلیون و ۷۹۳ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه به استان مازندران به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۲ میلیون ۵۵۵ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته است، به نظر می رسد که این کاهش تردد ناشی از واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه گفت: حداکثر انباشت وسایل نقلیه در استان بیش از ۲۷۵ هزار وسیله نقلیه و بیشترین انباشت مربوط به روز ۲ فروردین ۱۴۰۳  با انباشت بیش از ۵۱ هزار وسیله نقلیه بوده است.

جهانیان در ادامه گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده کمی بیش از ۵۰ درصد کل تردد های انجام شده بین استان مازندران و استان های مجاور مربوط به محورهای مواصلاتی با همسایگان جنوبی استان مازندران یعنی محور های کندوان، هراز و سوادکوه بوده است.

وی افزود. با توجه به بررسی پلاک های مشاهده شده در استان مشخص شده است بیش از ۵۰ درصد  مسافرینی که در استان ساکن شده اند(پلاک های ماندگار در استان) بین ۱ تا ۳ روز  در استان اقامت داشته اند.ضمناً بیش از ۲۸ درصد از آنها بین ۳ تا ۵ روز، در حدود ۱۳ درصد بین ۵ تا ۷ روز و  مابقی بیشتر از یک هفته در استان اقامت داشته اند.

گفتنی است در بازه زمانی مذکور پر تردد ترین محور های استان، رفت و برگشت محورهای ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد، قائمشهر- بابل ، بابل – آمل بودو پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۶ الی  ۱۸ بوده است.