شناسهٔ خبر: 162411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۵ میلیون خودرو در جاده های لرستان

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در طرح نوروزی آمار تردد خودروها در جاده های ارتباطی استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۸ فروردین ماه سال جاری، ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۷۵ دستگاه به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان به تعداد تردد وسایل نقلیه در طرح نوروزی از محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: متوسط تردد بین استانی در جاده های استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی ( از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۸ فروردین ۱۴۰۳) تردد ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۷۵ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵ تردد، ۱۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان با بیان اینکه روز گذشته تردد ۵۱۵ هزار و ۹۵۸ خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است، افزود: از این تعداد، ۵۶هزار و ۹۷۸ تردد در محورهای ورودی استان و ۵۳ هزار و ۳۷۶ تردد در محورهای خروجی استان ثبت شده است. 

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در سیزدهمین روز طرح نوروزی به ترتیب مربوط به محور خرم آباد_ سه‌راهی چالانچولان(بروجرد) با ۳۰ هزار و ۵۵۴ و محور پلدختر _خرم آباد ۲۵ هزار و ۲۸۱ تردد است.