شناسهٔ خبر: 162420 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی:

۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند

هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیان فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی توضیح داد: بیش از ۳۷۰ میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا کنون در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن مربوط به محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است.

به گفته هادیان فر، بیش از ۶۰ درصد سفرهای نوروزی بین استانی بوده است‌.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از ناوگان عمومی کشور استفاده کردند که بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان جاده‌ای و اتوبوس‌ها جابه‌جا شده اند.

وی افزود: تلاش شد تا عرضه بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون مشکل و با رعایت عدالت انجام شود.

مشهد اولین مقصد سفرهای ریلی

هادیان فر گفت: ۹۹۴ هزار نفر از هموطنان برای سفرهای نوروزی از قطار استفاده کردند که شهر مشهد اولین مقصد بوده است.

استقبال مردم از اتوبوس و شناورهای دریایی برای سفرهای نوروزی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پس از اتوبوس بیشترین تمایل استفاده از شناورهای دریایی بوده و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شناورها برای سفر یا به صورت تفریحی استفاده کرده اند.

افزایش ۲۷ درصدی سفرهای هوایی در نوروز ۱۴۰۳

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۳۸۷ هزار نشست و برخاست هوایی در ۵۶ فرودگاه کشور ثبت شده و بیش از ۳۸۰ هزار مسافر نیز اژ فرودگاه امام خمینی(ره) جابه‌جا شدند.

هادیان فر یادآور شد: میزان استفاده از ناوگان هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سفرها در ۴ روز گذشته نسبت به اوایل فروردین ماه ۱۵ درصد افزایش یافته و شرایط جوی و شروع ماه رمضان موجب شده بود سفرها اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه ۴ درصد کاهش یابد.