شناسهٔ خبر: 16250 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد:

قانون اجازه رياست همزمان يك نفر بر دو تشکل استانی و کشوری را نمی‌دهد/ محکم در برابر تخلفات ایستاده‌ایم

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود، ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ممنوع است.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در واكنش به استعفاي رئیس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان اظهار کرد: قانون اجازه نمي‌دهد يك نفر هم ریاست سازمان نظام کاردانی استان را بر عهده داشته باشد و هم ریيس شورای مرکزی و کشوری این سازمان باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با انتقاد از برخي رفتارها كه موجب شانتاژ رسانه‌اي و تبليغاتي مي‌شود، افزود: اين موضوع کاملا خلاف قانون و آیین‌نامه‌های موجود است و وزارت راه و شهرسازي محکم در برابر تخلفات و نقض قانون می‌ایستد.

وی ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ممنوع است؛ در هیچ دوره‌ای سراغ نداریم که یک نفر همزمان هم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران باشد هم شورای مرکزی این سازمان؟ نظام کاردانی ساختمان نیز شبیه همین موضوع است و یک نفر نمی‌تواند ریاست هر دو تشکل را همزمان داشته باشد./

نظر شما