شناسهٔ خبر: 162500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خبر داد؛

آسفالت ۱۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان مریوان

روکش آسفالت سیاهکل رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مریوان گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۲ کیلومتر راه روستایی با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) دیاری استواری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مریوان گفت: طول کل راه‌های این شهرستان ۶۷۰ کیلومتر بوده که از این میزان ۱۳۴ کیلومتر اصلی و ۴۳۶ کیلومتر روستایی است.

استواری با بیان اینکه هم اکنون میزان راه‌های آسفالته روستایی این شهرستان به ۱۶۹ کیلومتر رسیده است، افزود: در حال حاضر ۳۸ درصد راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت شده‌است، در سال جاری برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد که این میزان ارتقا یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مریوان از روکش آسفالت محور باشماق به طول ۱۰ کیلومتر و لکه گیری مسیر باشماق به طول ۸ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ خبر داد و یادآور شد: اجرای روشنایی تقاطع کولان تا سیف و نژمار در مجموع به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر از دیگر اقدامات شاخص این اداره در سال گذشته‌بود.

استواری خاطر نشان کرد: همچنین خط کشی به طول ۳۲۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی این شهرستان و بازسازی و مرمت ۱۰۰ تابلو و علائم نیز صورت گرفت.