شناسهٔ خبر: 162590 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تا دهم فروردین ماه ١۴٠٣ صورت گرفت:

بهره‌مندی بیش از ۳۶۲ هزار نفر از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان

گردشگری دریایی به دنبال تمهید امکانات و شرایط ایمن برای بهره‌گیری از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان و گردشگاه‌های دریایی مجاز آن، بیش از ۳۶۲ هزار نفر از مهمانان نوروزی و گردشگران تا روز دهم فروردین از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، به‌دنبال استقبال مهمانان نوروزی و گردشگران دریایی از جاذبه‌های دریایی و ساحلی بنادر خوزستان که با تمهیدات و اقدامات این اداره کل ایمن‌سازی و مهیا شده‌است، ۳۶۲ هزار و ۴۴ نفر از گردشگاه‌های دریایی ماهشهر، بندرامام خمینی (ره)، آبادان و خرمشهر بهره‌مند شدند.

 استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های دریایی در پارک ساحلی بندرامام خمینی (ره) و مجیدیه ماهشهر، یادمان عملیاتی آبادان و اسکله‌های بندر خرمشهر همچنین استقرار شناورهای ناجی و همیار ناجی، نیروهای ناجیان غریق اداره کل در تمام مدت فعالیت قایق‌های تفریحی در محل‌های گردشگری دریایی مجاز از اهم این اقدامات برای ارتقا ایمنی گردشگاه‌های دریایی است. علاوه بر این اقدامات، جلیقه و حلقه‌ی نجات بین قایق‌های گردشگری دریایی توزیع شده‌است.

یادآوری می‌شود در کنار این اقدامات برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) نیز، با برپایی ستاد استقبال از مهمانان نوروزی، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند.