شناسهٔ خبر: 16261 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

توافق با ایرلاین‌ها برای تعیین نرخ‌های مشخص بلیت هواپیما در نوروز/ کسب رتبه نخست ترافیک هوایی ایران در منطقه/ بهره‌برداری از نخستین متروی فرودگاه‌های کشور در بهمن‌ماه

هواپيماي بوئینگ 747 توافق با ایرلاین‌ها برای تعیین نرخ‌های مشخص بلیت هواپیما در نوروز٬ کسب رتبه نخست ترافیک هوایی ایران در منطقه و بهره‌برداری از نخستین متروی فرودگاه‌های کشور در بهمن‌ماه از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار مهم حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

علی عابدزاده

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

با آزادسازی، فقط فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی به صورت آزاد است و اگر شرکتی از طرف آژانس‌های هواپیمایی نسبت به فروش بلیت خود اقدام می‌کند باید قیمت بلیت توسط شرکت هواپیمایی تعیین و به آژانس مربوطه اعلام شود.

اگر ایرلاین‌ها نتوانند چارترکنندگان خود را کنترل کنند قطعا از پروازهای چارتری جلوگیری خواهد شد.

مواردی بوده که برخی آژانس‌های هواپیمایی یا سایت‌های غیرمجاز٬ بلیت گران به مردم فروخته‌اند که سازمان هواپیمایی کشوری در حال بازرسی و کنترل این موارد است.

شرکت‌های هواپیمایی باید بر روند فروش بلیت خود نظارت کامل داشته باشند.

اگر ایرلاین‌ها نتوانند چارترکنندگان پروازهای خود را کنترل کنند قطعا از پروازهای چارتری توسط سازمان هواپیمایی کشوری جلوگیری خواهد شد.

با آزادسازی نرخ‌ها این مسافر است که حق انتخاب ایرلاین مورد نظر با توجه به نوع خدمات و قیمت را دارد.

 

محمدباقر قاسم‌زاده

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از قطار شهری و متروی فرودگاه بین‌المللی مشهد بازدید کرد.

متروی فرودگاه بین المللی مشهد بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

متروی مشهد مستقیم به ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی مشهد متصل می‌شود.

فرودگاه بین المللی مشهد به عنوان نخستین فرودگاه کشور به متروی شهری متصل می‌شود و طول خط متروی آن تا ایستگاه مرکزی متروی شهری مشهد ۴ هزار و ۷۵۰ متر است.

پیشرفت فیزیکی متروی فرودگاه ۸۰ تا ۸۵ درصد است، ضمن اینکه ایستگاه دوم این فرودگاه در ورودی فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد و نزدیک آموزشگاه خلبانی و مهمانداری فرودگاه قرار دارد.

نخستین دستگاه انتقال خودکار مسافر (Walk Way) در ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی مشهد بهره‌برداری شد.

اجرای خدمت رسانی به مسافران یکی از اولویت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور و به تبع آن فرودگاه بین‌المللی مشهد است.

این دستگاه برای مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی مشهد است به طوریکه مسافرانی که وارد ترمینال می شوند بعد از تحویل بار می توانند با استفاده از واک وی به سمت درب خروج ترمینال هدایت شوند.

 

محمد خداکرمی

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری

 

برای ایام نوروز با شرکت‌های هواپیمایی برای عرضه بلیت با نرخ‌های مناسب توافق می‌شود.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما موجب می‌شود شرکت‌هایی که مقبولیت کمتری نزد مسافران دارند در جهت ارتقای سطح خدمات و نرخ‌های رقابتی تلاش کنند.

تا پایان سال جاری تعدادی هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

سعید اکبری

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور

تهیه نقشه‌های مدیریت اطلاعات هوانوردی در کشور بومی شد.

مدیریت اطلاعات هوانوردی ایران از پیشروترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات اطلاعات هوانوردی در منطقه خاورمیانه است.

همه این اطلاعات و نقشه‌ها بر روی سیستم عامل‌های اپل، اندروید و ویندوز فون برای کاربران قابل دسترس خواهد بود.

عباس نیک‌نژاد مسئول امور اطلاعات هوانوردی خاورمیانه و اروپا در ایکائو

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از میزان ترافیک پروازها در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی، مجموع ترافیک هوایی ایران به حدود ۴۰ هزار پرواز افزایش یافت که با اختلاف حدود ۲۰۰ پرواز نسبت به عربستان رتبه نخست ترافیک هوایی منطقه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سالانه ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار کالا از طریق حمل و نقل هوایی در جهان جابه‌جا می‌شود.

ترافیک هوایی در جهان از سال ۱۹۷۰ میلادی به بعد، هر ۱۵ سال یکبار دو برابر می‌شود که این میزان در خاورمیانه هر ۶ سال یکبار دو برابر می‌شود.

ترافیک پروازی ایران طی ۵ سال اخیر ۳۰۰ برابر رشد داشته است.

با رفع تحریم‌ها قطعا تقاضا برای عبور از فضای کشور بیشتر خواهد که نیاز به هواپیما حداقل ۲ برابر می شود بنابراین توجه بیشتر به صنعت هوانوردی کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

محمد جواد تقوایی

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری

كارگروه بررسی امریه‌های صلاحیت پروازی تشكیل شد.

به طور حتم با استفاده از نظرات و پیشنهادات كارشناسی كارگروه مذكور بهره‌برداری از ناوگان موجود افزایش خواهد یافت و از زمین‌گیر شدن ناوگان جلوگیری خواهد‌شد.

فتاح رضوانی

مدیر کل فرودگاه گیلان

از ۷ دی ماه سال جاری تعداد پرواز های فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، شیراز، عسلویه، كیش، بندرعباس، مشهد، اهواز،كیش، عسلویه به ۶۴ سورتی در هفته رسید.

ابراهیم مرادی

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌های کشور

با فرا رسیدن تعطیلات سال نو میلادی و افزایش سفرهای شهروندان کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت گذراندن تعطیلات در سواحل خلیج فارس و کشورهای آسیای جنوب شرقی حجم درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی برای عبور از فضای جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

کنترلرهای مرکز کنترل فضای کشور با آماده باش کامل به ارائه خدمات ایمن راداری مبتنی بر استانداردهای بین المللی برای مدیریت پروازهای عبوری از فضای کشور می‌پردازند.

در آذرماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازهای عبوری پنج درصد افزایش داشته است البته این رشد موقتی و مرتبط با ایام تعطیلات سال جدید میلادی است.

ایران در حوزه آموزش مراقبت پرواز به استانداردهای بین المللی رسیده است.

طی بازه زمانی دو ماهه تعداد ۹۰ نفر کنترلر مراقبت پرواز طی ۱۰ گروه ۹ نفره جهت گذراندن دوره‌های بازآموزی برج و رادار مرکز کنترل از سوریه با حضور در ایران، تحت آموزش قرار گرفتند.

نظر شما