شناسهٔ خبر: 162614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

نصب ۱۱۱ تابلو هشدار دهنده در حاشیه اراضی ملی استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی استان اصفهان، از نصب ۱۱۱ تابلو هشدار دهنده در حاشیه این اراضی خبر داد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی استان اظهار کرد: در راستای صیانت از اراضی ملی، اهم فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به ۲ دسته کلی اقدامات پیشگیری و پیگیری تقسیم می‌شود.  

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ در راستای حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان، اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های وضعی، اجتماعی، فرهنگی به عمل آمد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: براین اساس طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی، فوراً اقدامات قانونی لازم را انجام داده‌اند.   

وی اضافه کرد: جهت اطلاع رسانی به مردم عزیز با نصب ۱۱۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.  

قاری قرآن ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۹ مورد اخطاریه در سطح استان صادر و به متخلفین ابلاغ شد، ۲۲ مورد ابلاغ قضایی بود همچنین در جهت تشکیل پرونده های قضایی کیفری در راستای جرایم مشهود نیز تعداد هشت پرونده قضایی برای زمین خواران و متصرفین اراضی تشکیل شده است.  

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۶ گزارش از طریق سامانه ۱۶۵۶ و سامانه خبری توسط یگان حفاظت اراضی استان دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند عنوان کرد: در حال حاضر نیز سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به صورت ۲۴ ساعته فعال است تا مردم استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی موضوع را گزارش کنند و عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.