شناسهٔ خبر: 162615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در البرز

ثبت تخلف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین سال جاری بیش از دو هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر اظهار کرد: از زمان آغاز طرح راهداری نوروزی (۲۴ اسفند سال گذشته) تا ۱۰ فروردین سال جاری ۲ هزار و ۳۴۹ تخلف سرعت غیرمجاز از طریق سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان البرز ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراجی از ۵۲ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی استان البرز از ۲۴ اسفند سال گذشته (همزمان با آغاز طرح سفرهای نوروزی) تا ۱۰ فروردین سال جاری ورود ۵ میلیون و ۸۳۶ خودرو و خروج ۴ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۱۵ خودرو از استان ثبت شده است.

زندی‌فر بیان کرد: بیشترین حجم تردد طی این مدت، روز پنجشنبه ۲۴ اسفند سال گذشته در محور کرج - تهران با تردد ۱۱ هزار و ۳۳۲ خودرو و روز یکشنبه، پنجم فروردین با تردد ۱۰ هزار و ۳۳ خودرو و سرعت متوسط ۷۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با بیان اینکه پنج درصد از کل ترددها در این بازه زمانی مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است، یادآور شد: استان‌های تهران، قزوین و گیلان هم بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی را داشته‌اند.