شناسهٔ خبر: 162616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اخذ بیش از ۶۰۰ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان در سال ۱۴۰۲

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۴۰ جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار و بیش از ۶۰۰ مصوبه اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه ریزی‌هایی که به عمل آمد و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری برگزار شد.  

وی با بیان اینکه این اداره‌کل در حوزه شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر کلیه امور مربوط به این بخش در استان را بر عهده دارد، گفت: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله این موارد است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته افزون بر ۴۰ جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار و بیش از ۶۰۰ مصوبه اخذ شد، ۱۸ مصوبه مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن استان و ۲۱ مصوبه مرتبط با طرح تفصیلی بوده است.  

 وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، طرح تفصیلی ۶ شهرِ استان اصفهان شامل فرخی، کوهپایه، دهاقان، بافران، شهرضا و شاپورآباد ابلاغ شد، افزود: در سال گذشته ۱۷ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی برگزار که برآیند آن ۴۹۴ مصوبه بود.  

قاری قرآن عنوان کرد: هشت نشست کارگروه امور زیربنایی استان در سال گذشته برگزار شد که ۴۱۸ مصوبه داشته است همچنین تعداد نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان ۱۱ مورد بود که برآیند آن ۵۲۹ مصوبه بوده است.