شناسهٔ خبر: 162620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

ابلاغ طرح تفصیلی ۱۶ شهر استان اصفهان در ۳ سال اخیر 

دکتر قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح تفصیلی ۱۶ شهر استان اصفهان در سال‌های ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی این استان اظهار کرد: در ۳ سال‌ اخیر از سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ در مجموع طرح‌ تفصیلی ۱۶ شهر استان ابلاغ شده است.  

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر استان اصفهان ابلاغ شد، گفت: این شهرها شامل فرخی، کوهپایه، دهاقان، بافران، شهرضا و شاپورآباد بوده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهرِ پیربکران، داران، سفیدشهر، رضوانشهر، گلشهر، گوگد و کاشان و در سال ۱۴۰۰ طرح تفصیلی ۳ شهرِ خورزوق، کلیشاد و سودرجان و گلدشت ابلاغ شد.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است اظهار کرد: از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد.  

گفتنی است: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌هها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.