شناسهٔ خبر: 162631 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  در بازدید از فرودگاه مهرآباد خبر داد:

اعزا م و پذیرش ۲.۵ میلیون مسافر با بیش از ۲۰ هزار پرواز  تا ۱۲ فروردین

هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از نشست و برخاست بیش از ۲۰ هزار پرواز حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲.۵ میلیون مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدکمال هادیان فر روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه، پس از ایستگاه راه آهن تهران، طبق برنامه از فرودگاه مهرآباد بازدید کرد و از سوی نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مورد استقبال قرار گرفت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با حضور در فرودگاه مهرآباد و بازدید از ترمینال های ۶ و ۴ علاوه بر خداقوت، تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به نمایندگان شرکت های هواپیمایی و کارکنان فرودگاهی حاضر در داخل ترمینال ها با مردم حاضر در سالن های انتظار در مورد میزان رضاتمندی از خدمات فرودگاهی، چگونگی تهیه بلیت و قیمت با آنها به گفت و گو پرداخت.

وی در این بازدید اعلام کرد: با تدابیر و تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری، امسال شاهد افزایش میزان رضاتمندی مسافران در همه شقوق حمل و نقل هستیم.

هادیان فر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۲۰ هزار پرواز انجام شده است، افزود: در همین مدت بیش از ۲.۵ میلیون مسافر در فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تاکید ما از پیش از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بر فروش بلیت هواپیما در این ایام طبق نرخ مصوب و توصیه ما به مسافران نیز تهیه همزمان بلیت رفت و برگشت پیش از شروع سفرشان بود.

اعزا م و پذیرش ۲.۵ میلیون مسافر با بیش از ۲۰ هزار پرواز  تا ۱۲ فروردین

تامین ناوگان کافی برای بازگشت مردم تا بعد از عید فطر

وی افزود: موج رفت سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به خوبی مدیریت شد و از آنجایی که این طرح تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، تدابیری اندیشیده شده است تا مردم با خیال رحالت تا بعد از عید سعید فطر بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی برای بازگشت استفاده کنند.

هادیان فر با اشاره به جابجایی حدود ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین ماه گفت: در مجموع ۵۰ درصد از آمار اعلام شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و بالغ بر ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه جا شده اند. همچنین  بیش از ۲.۵ میلیون مسافر طی این مدت در فرودگاه ها اعزام و پذیرش شده اند و عده ای نیز از طریق شناورهای موجود در بنادر برای تردد به جزایر و گشت تفریحی استفاده کرده اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسافران نوروزی تاکید کرد: مدیریت زمان برگشت با توجه به ظرفیت زیرساخت های جاده ای موجود برای مسافرانی که با خودرو شخصی سفر کرده اند و چه برای آنهایی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند بسیار مهم است. لذا برای بازگشت خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

امروز ابلاغ کردیم استان هایی که تقاضا سفر دارند پرواز فوق العاده قرار گیرد.

برنامه وزارت راه و شهرسازی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در ۱۴۰۳

وی در ادامه به موضوع برنامه های وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه ناوگان  حمل و نقل عمومی مسافربری کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد ناوگان عملیاتی کشور یک سوم تقاضای موجود برای سفر است و به همین خاطر طبق بررسی های انجام شده باید ۱۴ هزار اتوبوس برای خدمات رسانی به مسافران در جاده ها فعال باشند که در این رابطه واردات ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس در برنامه قرار دارد و در صورت همکاری وزارت صمت و باننک مرکزی به زودی شاهد ورود این تعداد اتوبوس به ناوگان عمومی جاده های کشور خواهیم بود.

هادیان فر افزود: در حمل و نقل ریلی طبق تمهیدات وزیر راه و شهرسازی به دنبال اضافه کردن ۵هزار صندلی به ظرفیت واگن های مسافربری هستیم و در زمینه توسعه ناوگان هوایی نیز، تناسب میان تعداد ناوگان با ظرفیت صندلی مهم است و باید انتخاب هواپیما با توجه به تعداد ظرفیت صندلی بیشتر، مدنظر قرار بگیرد.

گفتنی است در بازدید امروز هادیان فر از فرودگاه مهرآباد، رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی همراهی کرد و در بدو ورود از سوی رضا دهقان سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، محمدحسین آجیلیان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ابراهیم مرادی عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد مورد استقبال قرار گرفتند. 

اعزا م و پذیرش ۲.۵ میلیون مسافر با بیش از ۲۰ هزار پرواز  تا ۱۲ فروردین