شناسهٔ خبر: 162654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در محورهای آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی

11 در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۷ میلیون و۷۰۰ هزار تردد خودرو توسط ۹۸ دستگاه تردد شمار آنلاین در محورهای استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درایام اجرای طرح نوروزی۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۱۷میلیون و۷۰۰ هزار تردد خودرو توسط ۹۸ دستگاه تردد شمار آنلاین در محورهای استان ثبت شده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصدکاهش نشان می دهد و براساس این آمار آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروزی نهمین استان پر تردد کشوربوده است.

آمار تردد ورودی استان در این مدت یک میلیون و ۱۵۰هزار و آمار تردد خروجی استان یک میلیون و ۴۳ هزار دستگاه بوده است.

پرترددترین محورهای استان در این ایام محور رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (تبریز- باسمنج)، محور رفت و برگشت تبریز- ایلخچی، محور رفت و برگشت صوفیان – تبریز، محور رفت و برگشت آزادراه تبریز- زنجان و محور رفت و برگشت ایلخچی-آذرشهر بوده اند که در واقع ۳۰ درصد تردد راه های استان در این ۱۰ محور است.

همچنین در این ایام بیشترین ورودی ها به استان از محورهای آزادراه تبریز-زنجان، میاندوآب-ملکان و جزیره اسلامی- تبریز بوده است.

در این ۱۶ روز ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۲۱۱ هزار و ۶۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابه جاکرده و تعداد ۲۳هزار و ۷۱۲ مسافر نیز از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.