شناسهٔ خبر: 16276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

وقوع بهمن در محور دزلی به اورامان سروآباد/ نجات گرفتارشدگان در بهمن

برف مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از وقوع بهمن در محور دزلی به اورامان «گردنه ژالانه» شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار کرد: غروب دیروز در محور دزلی به اورامان گردنه ژالانه راهدارانی که در محور مشغول برفروبی بودند با بهمن مواجه شدند.

به گفته وی، قسمتی از راه مسدود و تعدادی خودرو سواری گرفتار بهمن شدند که با تلاش عوامل راهداری، سرنشینان و خودروهای سواری بدون هیچ مشکلی نجات یافتند.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه بارش برف و باران از ساعت ۶ صبح دیروز چهارشنبه تمام محورهای استان را فرا گرفت خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل راهداری با وجود بارش برف و کولاک شدید همه راه‌های اصلی و فرعی باز است.

مدرس‌گرجی از انجام عملیات برفروبی و نمک‌پاشی در محورهای استان خبر داد و گفت: عملیات برفروبی در حال حاضر نیز در حال انجام و تردد در جاده‌های استان امکان‌پذیر است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در مورد وضعیت راه‌های روستایی استان اظهار کرد: اکثر راه‌های روستایی استان برفروبی و از انسداد آنها جلوگیری شده است، افزود: در حال حاضر ۸۰ راه روستایی در شهرستان‌های دیواندره، سقز و بیجار مسدود است.

به گفته مدرس‌گرجی، عملیات برفروبی این تعداد راه روستایی نیز در دست اقدام است که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شوند.

وی از رانندگان خواست با توجه به برودت هوا و کولاک و مه، از تردد غیر ضروری در ساعات شب در جاده‌ها، خودداری کنند و گفت: مردم برای اطلاع از وضعیت راه‌ها می‌توانند با شماره تماس گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در طرح زمستانی امسال بالغ بر ۳۰۰  دستگاه ماشین‌آلات راهداری و حدود ۴۰۰ نفر پرسنل راهدار در قالب ۳۷ اکیپ و ۳۰ راهدارخانه در راه‌های اصلی و فرعی استان فعال است.

به گفته مدرس‌گرجی، در کنار امکانات و عوامل راهداری استان ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی و ۳۰۰ نفر پرسنل و در قالب ۴۰ اکیپ در راه‌های روستایی استان فعالیت می‌کنند.

نظر شما