شناسهٔ خبر: 162782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی مسافر با استفاده از حمل و نقل عمومی در اردبیل ۱۰ درصد کاهش یافت

تردد معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش ۱۰ درصدی جا به جایی مسافر در این استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، منصور نجفقلی زاده معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-آستارا با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال ۹۵ هزار مسافر در قالب ۹ هزار و ۵۰۰ سفر با استفاده از و سایل حمل و نقل عمومی در استان اردبیل جابه‌جا شدند، گفت: جا به جایی مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به ثبت تردد یک میلیون و ۱۱۴ هزار وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل در تعطیلات نوروز امسال گفت: تردد در مبادی ورودی و خروجی استان نسبت به پارسال برابری می‌کند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه طرح نوروزی راهداری استان اردبیل همزمان با سراسر کشور از روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه سال گذشته شروع و تا روز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه سال جاری به‌مدت ۲۰ روز در تمامی محورهای مواصلاتی استان با اولویت راه‌های منتهی به مکان‌های گردشگری اجرا شد، اظهار کرد: بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان در این مدت در دهم فروردین ماه ثبت شده‌است.

نجفقلی زاده بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۴۵ درصد ترددها در راه‌های ارتباطی این استان مربوط به پلاک استان تهران و ۲۵ درصد ترددها مربوط به پلاک استان آذربایجان شرقی بوده و پلاک‌های مربوط به استان‌های گیلان و آذربایجان غربی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه‌کرد: بیشترین تردد در این مدت به‌ترتیب در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس، اردبیل - سرچم و بالعکس و جاده اردبیل - سراب و بالعکس ثبت شده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه‌داد: هم اکنون ۴۰ هزار وسایل‌نقلیه مسافران در استان اردبیل حضور دارد و رفت و آمد در محورهای مواصلاتی استان بدون هیچ مشکلی در جریان بوده و روان است.

گفتنی است: استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده و یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.