شناسهٔ خبر: 162801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد؛

هزینه کرد یک هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ برای کنارگذر ایلخچی

کنارگذر ایلخچی رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه کنارگذر ایلخچی در سال ۱۴۰۲ حدودا یکهزار میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی در بازدید میدانی از پروژه کنارگذر ایلخچی، ضمن بررسی روند عملیات اجرایی آن گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۸۷ آغاز شده و متأسفانه به‌دلیل برخی مشکلات و نارسایی ها تأخیر زیادی در اتمام پروژه حاصل شده‌است.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های ویژه و مستمر انجام شده پیشرفت خوبی در روند عملیاتی آن حاصل و برخی از مشکلات و موانع پیش روی پروژه مرتفع شده است و در حال حاضر نیز از روند اجرایی خوبی برخوردار است.

موسوی با اشاره به اهمیت این پروژه خاطرنشان کرد: کل طول این پروژه ۱۱ کیلومتر بوده و رمپ‌های ورود و خروج آن نیز دارای طرح مصوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح‌کرد: درصد پیشرفت فیزیکی پروژه در حال حاضر بدون احتساب تبادل‌ها حدود ۷۴ درصد است که امیدواریم با رفع و حل و فصل برخی از مشکلات باقیمانده، امسال این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: از ابتدای شروع پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۱۷ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ نیز یک هزار میلیارد ریال به این پروژه هزینه شده‌است.

شایان‌ذکر است این پروژه توسط شرکت بتن سازه آذربایجان به‌عنوان پیمانکار در حال اجرا است.