شناسهٔ خبر: 162803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از ۷۵ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای در خراسان شمالی طی نوروز

مسافر ۷۵ هزار و ۷۹۷ مسافر طی ایام اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای خراسان شمالی جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، سعید سبحانی معاون حمل و نقل این اداره کل گفت: ۷۵ هزار و ۷۹۷ مسافر طی ایام اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به نقاط مختلف استان و کشور جابه‌جا شدند که حاکی از افزایش ۷.۱ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: این تعداد مسافر با ۱۰ هزار و ۳ سفر جابه‌جا شده‌اند که ۲.۶ درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

این مسئول ۷ هزار و ۵۳۱ سفر را درون استانی با ۵۸ هزار و ۲۱۸ مسافر دانست که ۷۵ درصد سفرها و ۷۷ درصد مسافران را شامل می‌شود.

سبحانی همچنین اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۲ هزار و ۴۷۲ سفر برون استانی با ۱۷ هزار و ۵۷۹ مسافر انجام شده که به‌ترتیب ۲۵ درصد و ۲۳ درصد افزایش یافته‌است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه‌داد: ۶۱ هزار و ۹۰۴ مسافر (۸۱.۶ درصد) سفرهای خود را با مینی بوس و سواری کرایه و ۱۲ هزار و ۸۵۱ مسافر (۱۸.۴ درصد) با اتوبوس طی کرده‌اند.