شناسهٔ خبر: 162805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای اجرای طرح نوروزی؛

بیش از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در شبکه راه‌های خراسان شمالی ثبت شد

تردد از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا ۱۳ فروردین امسال، بیش از ۶ میلیون و ۹۸۲ هزار تردد وسیله نقلیه در شبکه راه‌های خراسان شمالی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیر این اداره کل گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا ۱۳ فروردین امسال، بیش از ۶ میلیون و ۹۸۲ هزار تردد وسیله نقلیه در شبکه راه های خراسان شمالی ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش را نشان می دهد.

وی تردد ورودی به استان را ۶۵۳ هزار و ۹۹۰ خودرو دانست که حاکی از کاهش ۸ درصدی نسبت به سال قبل است و افزود: در این بازه زمانی ۶۲۹ هزار و ۴۷۷ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

مشتری با بیان این که در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار تردد بین استانی ثبت شده است، اظهارکرد: شیروان- بجنورد با ۴۴۵ هزار و ۶۷۴ تردد به عنوان پرترددترین محور و گراتی- صفی آباد با ۱۱ هزار و ۳۵۱ تردد به عنوان کم ترددترین محور ثبت شد.

وی ادامه داد: متوسط تردد بین استانی روزانه از ابتدای طرح تا روز گذشته (۱۳ فروردین) ۶۷ هزار و ۵۵۱ وسیله نقلیه بوده است.

به گفته این مسئول ۳۹ هزار و ۹۵۸ تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی توسط دوربین های ثبت تخلف ثبت شده که بیشترین تخلف سرعت مربوط به محور چمن بید- جنگل گلستان است.