شناسهٔ خبر: 162824 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات جان کودک خردسال از خطر غرق شدگی با تلاش تیم امداد و نجات بندر امام خمینی (ره)

ناجي 18 جان یک کودک چهار ساله که در اثر بی‌احتیاطی در ساحل در معرض خطر غرق‌شدگی قرار گرفته بود، با تلاش تیم امداد و نجات دریایی بندر امام خمینی(ره) از مرگ نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، محمد خسروی رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی این اداره کل با اشاره به استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های مجاز دریایی در پارک ساحلی بندر امام‌خمینی (ره) و مجیدیه ماهشهر به‌منظور ارتقا ایمنی گردشگری دریایی در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: جان یک کودک چهار ساله که در اثر بی‌احتیاطی در ساحل در معرض خطر غرق‌شدگی قرار گرفته‌بود، با تلاش تیم امداد و نجات دریایی بندر امام‌خمینی (ره) از مرگ نجات یافت.

وی افزود: بر اثر غفلت والدین این کودک خردسال هنگام شنا وارد قسمت عمیق ساحل شده بود که با هوشیاری و عکس‌العمل به‌هنگام ناجیان غریق این کودک از زیر آب بیرون کشیده شد.

خسروی در ادامه گفت: دو نفر از ناجیان غریق پس از خارج کردن این کودک از قسمت عمیق آب، عملیات احیا را به‌منظور کردن باز کردن راه‌های تنفس انجام دادند و خطر مرگ بر اثر غرق شدگی را دفع کردند.

وی ضمن توصیه به گردشگران در خصوص رعایت الزامات و اصول ایمنی هنگام حضور در ساحل و دریا گفت: شماره تلفن ۱۵۵۰ از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی واحد امداد و نجات دریایی در هنگام وقوع سوانح دریایی است.

یادآور می‌شود؛ استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های دریایی در پارک ساحلی بندرامام خمینی (ره) و مجیدیه ماهشهر به تعداد ٩١ ناظر و همچنین استقرار ٧ فروند شناور ناجی و ٧ فروند شناور همیار ناجی، نیروهای ناجیان غریق اداره کل در تمام مدت فعالیت قایق‌های تفریحی در محل‌های گردشگری دریایی مجاز و توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ عدد جلیقه و حلقه‌ی نجات بین قایق‌های گردشگری دریایی از اهم این اقدامات برای ارتقا ایمنی گردشگاه‌های دریایی در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.