شناسهٔ خبر: 16285 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز

جمشید برزگر رئیس کانون انبوه‌سازان سراسر کشور گفت: در راستای توافق‌نامه‌ای چهارجانبه شهرداری، وزارت راه‌و‌شهرسازی، انبوه‌سازان و مشارکت مردمی ساخت‌و‌ساز ۶۰۰ واحد مسکونی برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز آغاز شده است.

جمشید برزگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره برنامه‌های انبوه‌سازان برای ساماندهی به مناطق فرسوده‌شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به طرحی که در حال‌حاضر در استان آذربایجان‌شرقی و تبریز به اجرا درآمده است اشاره کرد و گفت: بر اساس جلسات متعددی که با مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره ساماندهی به تامین مسکن ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی داشتیم توافق‌نامه‌ای چهارجانبه متشکل از شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، انبوه‌سازان و مشارکت مردمی به امضا رسید که در آن ساخت‌و‌ساز یکهزار واحد مسکونی برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار انبوه‌سازان قرار گرفت.

رئیس کانون انبوه‌سازان سراسر کشور افزود: ما در حال حاضر با شهرداری تبریز به توافق رسیده‌ایم و ساخت‌و‌ساز ۶۰۰ واحد از یکهزار واحد مسکونی توافق شده با همکاری شهرداری تبریز آغاز شده است. در واقع ساخت واحدهای مسکونی در مناطق نابسامان شهری که نیاز به جابه‌جایی و توانمندسازی داشت و بازآفرینی در آنها به تحقق نمی‌رسید در زمین‌هایی که توسط شهرداری در اختیار انبوه‌ساز قرار گرفت آغاز شد.

برزگر افزود: کانون انبوه‌سازان اجرای طرح انبوه‌سازی بافت ناکارآمد شهری را در قالب تفاهم‌نامه‌ای ۴ جانبه که یکی از طرف‌های آن شهرداری تبریز است با آغاز ساخت‌و‌ساز ۶۰۰ واحد مسکونی آغاز کرده است. همچنین باقی‌مانده واحدها که شامل ۴۰۰ واحد مسکونی است بر اساس توافقات و تفاهم‌نامه قرار بود توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با در اختیار قراردادن زمینی در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد که در حال حاضر انبوه‌سازان برای تکمیل نمونه تبریز منتظر اقدام اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود کانون انبوه سازان این آمادگی را دارد تا ساخت و ساز ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر را برای تامین مسکن اقشار کم درآمد شهر تبریز شروع کند. /

نظر شما