شناسهٔ خبر: 162856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۱۷۸ کیلومتر بزرگراه طی یک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه طی سال ۱۴۰۲ در آذربایجان‌غربی احداث شده و زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی روند توسعه راه‌های ارتباطی و جذب اعتبارات لازم برای توسعه محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: آذربایجان‌غربی طی سال گذشته توانست با جذب ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن قیر مصرفی برای طرح‌های راهسازی پیشتاز کشور باشد و عملکرد درخشانی را در حوزه راهسازی ثبت کند.

وی ادامه‌داد: با مساعدت استاندار آذربایجان‌غربی، این استان، نخستین استان کشور در جذب اعتبارات تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی است و طی سال ۱۴۰۲، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای تأمین اعتبارات پروژه‌های راهسازی آذربایجان غربی پرداخت شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استفاده از تهاتر نفت در اجرای پروژه‌هاست، ادامه‌داد: باید تلاش شود از محل ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده برای سرعت بخشی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی - راهسازی استفاده بهینه شود.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی برای اجرای طرح‌های راهسازی در اولویت بوده، تأکید کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تأمین منابع مالی لازم پروژه‌های راهسازی استان در کانون توجه ناظران و مهندسان معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی باشد.

وی افزود: باید برای اجرای هر پروژه راهسازی نسخه تأمین منابع مالی تهیه شود و ناظران طرح‌های راهسازی باید پیگیر روند اجرای طرح‌های راهسازی باشند تا این طرح‌ها بدون وقفه و با سرعت بیشتری اجرایی شود.