شناسهٔ خبر: 162865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرونده سفرهای نوروزی با افزایش ۱۲درصدی تردد خودروها در راه‌های قزوین بسته شد

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ایام نوروز امسال ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های این استان به ثبت رسید که نسبت به نوروز سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ایام نوروز امسال ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های این استان به ثبت رسید که از این میزان ترافیک ۱۱.۸ درصد سهم وسایل‌نقلیه سنگین بوده است.

وی اضافه‌کرد: جاده‌های قزوین در روز هفتم فروردین پرترددترین روز ترافیکی خود را سپری کردند.

حق‌لطفی ادامه‌داد: در ایام نوروز سرعت متوسط خودروها در جاده‌ها نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده‌است.

وی گفت: در این ایام آزادراه قزوین-کرج با ۳ میلیون و ۶۲۶ خودرو در مسیر رفت و برگشت پرترددترین جاده استان قزوین بوده و پس از آن آزادراه‌های قزوین-رشت با ثبت یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۲۶ تردد و قزوین-زنجان با یک میلیون و ۱۵ هزار و ۴۸۶ تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

به گفته حق‌لطفی در حوزه جابه‌جایی مسافر نیز ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان قزوین ۴۵ هزار و ۴۵۸ مسافر را طی ایام نوروز به نقاط مختلف جابه‌جا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در طی این مدت گشت‌های راهداری نیز همراه با پلیس راه طور مستمر در جاده‌ها حضور داشتند و در جهت ارتقای ایمنی سفرها و کاهش سوانح رانندگی اقدام به بازرسی از ناوگان حمل و نقل عمومی کردند.