شناسهٔ خبر: 162872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام بیش از ۱۶۶ هزار آزمایش فنی و تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲

1 مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان شرقی و سرپرست منطقه یک (شمال‌غرب کشور) اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی استان، بیش از ۱۶۶ هزار آزمایش متنوع در سال گذشته توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۷۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن ربانی ارشد در خصوص عملکرد سال گذشته گفت: این استان دارای ۵ شعبه و ۳۰ واحد محلی و ۹۱ نفر کارکنان فنی و غیر فنی است که در ۳۳ پروژه مستقر و غیر مستقر مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی همچنین افزود: بیش از ۲۸۵ نوع آزمایش متنوع در این اداره کل انجام می‌گیرد و این استان برای آزمایشگاه‌های سایر استان‌ها (بیش از ۲۰ استان) خدمات رسانی کرده است.

ربانی با اشاره به پروژه‌های شاخص استان که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آنها حضور داشته است، گفت: این آزمایشگاه با ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان داشته است توانسته در حوزه راه، راه‌آهن، فرودگاه، آب و فاضلاب، شهرک‌های صنعتی، شهرداری‌ها و... مستقر بوده و با رعایت استانداردهای روز دنیا و بهره‌برداری از توانمندی و تخصص کارکنان خود با حفظ کیفیت ساخت در سرعت بخشیدن به اتمام و به سرانجام رساندن پروژه‌ها تلاش کند.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه در پروژه های ملی و استانی افزود: پروژه محور سراب – نیر، قطعه ۸ الف راه آهن، قطعه ۳ شبستر- سلماس، پروژه‌های اداره راه خدا آفرین، قطعه ۷ راه‌آهن، قطعه ۱ و ۲ بستان‌آباد- سراب، باند دوم مرند- ایو اوغلی، قطعه ۴،۳،۲،۱ و ۵ خواجه – ورزقان، قطعه ۳ مراغه – هشترود، قطعه ج محور جلفا-مرند، قطعه ۲ ب اهر- تبریز، قطعه ۴ و ۳ مراغه – هشترود، قطعه ۸ و ۹ ب راه‌آهن، قطعه ۱۰ راه آهن، واحد مس سونگون، منطقه آزاد ارس، بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز، واحد اهر- مشکین، قطعه ۱ و۲ راه‌آهن بستان‌آباد- سراب، ایستگاه خاوران، ساختمان جدید ندامتگاه تبریز، کارخانه فولاد شهریار بناب، نیروگاه سهند بناب، شهرک‌های صنعتی سطح استان و آسفالت شهرداری و دهیاری استان از جمله پروژه‌هایی است که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در ارتقا کیفی آنها تأثیر گذار بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته دوره‌های متنوع آموزشی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان برگزار شده افزود: ۶۲۰۱ نفر- ساعت دوره آموزشی برای کارکنان آزمایشگاه استان و ۳۱۴۰ نفر- ساعت برای کارشناسان دستگاه‌های اجرایی به‌صورت ویدیو کنفرانس و به‌صورت حضوری و کارگاهی برای کارشناسان فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهرداری تبریز، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کارشناسان منطقه آزاد ارس و... برگزار شده‌است.