شناسهٔ خبر: 162908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نوروز ۱۴۰۳ صورت گرفت؛

ثبت بیش از ۲۵ میلیون تردد در راه‌های استان خراسان رضوی

افزایش تردد های نوروزی خراسان رضوی در ایام نوروز 1403 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از ثبت بیش از ۲۵ میلیون ۸۲۴ هزار تردد در راه‌های خراسان رضوی همراه با رشد ۲ درصدی نسبت به سال قبل طی طرح نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه در طول شبکه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در بازه زمانی یاد شده تردد در ورودی‌های استان ۳ درصد و در ورودی‌های مشهد ۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم تردد ورودی به استان در ۲۹ اسفند و بیشترین حجم تردد خروجی استان در پنجم فروردین ماه جاری به ثبت رسیده است و بزرگراه مشهد- چناران با ثبت بیش از ۵۶ هزار تردد در بازه زمانی یک روزه و پس از آن آزاد راه مشهد -باغچه با ثبت بیش از ۳۹ هزار تردد بیشترین حجم ترافیک روزانه را داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیشترین سهم پلاک های غیر بومی رویت شده در ورودی‌های استان را ۴۰ درصد کل حجم ترافیک عنوان کرد.

شهامت افزود: استان تهران با ۳۱ درصد و اصفهان با ۹ درصد و پس از آن خراسان شمالی با ۸ درصد و مازندران با ۵ درصد پلاک‌ها بیشترین حجم ورودی به استان را داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین مقصد پلاک های خراسان رضوی به استان های تهران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی هر کدام به میزان ۱۱ درصد و به استان مازندران ۱۰ درصد ثبت شده است، همچنین ۶۹ درصد خودروهای عبوری از خراسان رضوی بیش از یک روز در شهرهای استان به ویژه مشهد مقدس ماندگاری داشته اند.