شناسهٔ خبر: 162910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان خبر داد؛

ثبت ۱۱.۵ میلیون تردد جاده‌ای در استان بوشهر/ افزایش ۵ درصدی ترددهای نوروزی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه امسال، تردد ۱۱ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۶۳۰ وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه امسال، تردد ۱۱ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۶۳۰ وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

 اخترشناس اظهار کرد: این آمار نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۸۵۶ هزار تردد خودرو در ورودی‌های استان ثبت شد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل زیر یک درصد کاهش داشته، همچنین ۸۶۱ هزار تردد خودرو در خروجی‌های استان داشتیم که نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش یافت.

ماندگاری خودروها در استان 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: ۴۲ درصد خودروها، ماندگاری کمتر از یک هفته و ۳۹ درصد نیز کمتر از یک روز در استان ماندگاری داشته‌اند.
به گفته اخترشناس، بیشترین خودروهای وارد شده به بوشهر از استان‌های فارس، تهران، اصفهان و خوزستان بوده است.
پرترددترین ورودی و محورهای استان
این مقام مسئول یادآور شد: سه ورودی پرتردد استان شامل کنارتخته-دالکی، هندیجان-دیلم، بهبهان-دیلم و پارسیان-عسلویه بودند.
وی همچنین در خصوص محورهای پرتردد درون استانی نیز بیان کرد: ورودی و خروجی شهر بوشهر، عسلویه-کنگان و سیراف-عسلویه پرترددترین محورهای درون استانی در طرح نوروزی بود.
به گفته وی، این میزان تردد توسط ۶۰ سامانه تردد شمار برخط و ۵۳ دوربین ثبت تخلف موجود در جاده‌های استان ثبت شده است.
اخترشناس تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی، مرکز مدیریت راه‌های استان ضمن پاسخگویی به هزار و ۲۷ تماس هم استانی‌ها یا مسافران، به ارائه اطلاعات جاده‌ای و راهنمایی آن‌ها اقدام کرد.