شناسهٔ خبر: 162931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۹۷ هزار مسافر در بوشهر جابه‌جا شدند/ افزایش ۶۵ درصدی مسافران استان با ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل بوشهر سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در طرح نوروزی، ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر این استان با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عباس فرامرزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در طرح نوروزی، ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر این استان با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.
وی افزود: طی بازه مورد اشاره (۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین) جابه‌جایی مسافران ۶۵ درصد و سفر (سرویس) ۳۱ درصد رشد داشته است.
فرامرزی درخصوص مسافران ورودی و خروجی استان اظهار کرد: در این مدت، ۸۰ هزار مسافر وارد استان و ۱۳۴ هزار مسافر از استان خارج شدند.
به گفته وی، ۱۶۳ هزار مسافر نیز درون استانی بوده است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای بوشهر اظهار کرد: ۷۵ درصد جابه‌جایی مسافران در استان بوشهر با اتوبوس است و مینی بوس با ۲۴ درصد و سواری با یک درصد در رتبه‌های بعدی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی استان از زمان آغاز سفرهای نوروزی با کمترین تاخیر انجام شد، اظهار داشت: تمامی ناوگان به ویژه اتوبوس های بین شهری در زمان مشخص حرکت کردند تا رضایتمندی مسافران فراهم شود.
فرامرزی یادآور شد: ۳۱۹ دستگاه اتوبوس، ۷۳۹ دستگاه مینی بوس و ۱۷۶ دستگاه سواری در قالب شرکت و مؤسسه حمل و نقل مسافری فعالیت دارند.
به گفته وی ۶ پایانه مسافری در استان بوشهر فعالیت دارند.