به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، محسن یوسفی رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای این اداره کل در حاشیه بازدید از پل تخریب شده در محور مهریز – تنگ چنار اظهار کرد: حجم بیش از حد آب و شسته شدن دیوارههای کناری، موجب نشست و تخریب پل شده است.
یوسفی تصریح کرد: نتیجه بازدیدها و بررسیهای انجام شده توسط کارشناسان نشاندهنده تخریب دال (دال بتنی نوعی سقف است که به صورت یکپارچه از مصالحی مانند بتن و فولاد تولید شده و در ساخت عرشه انواع پل و کف سازی ها استفاده می شود) ، دیواره میانی پل، رادیه (برای جلوگیری از آبشستگی طول پی از ابتدای ورودی تا انتهای خروجی آبروها و پلها احداث می شود) و برید(دیواره های کاهش دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی برای جلوگیری از نفوذ آب به زیر پی در ورودی و شسته شدن کف پلها در قسمت خروجی) است.
وی با بیان اینکه پل تخریب شده راه دسترسی به شهرستانهای مهریز، ابرکوه، هرات و مروست و همچنین مسیر ییلاقی تنگ چنار بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر مسیر انحرافی و جایگزین برای برقراری تردد کاربران تعریف شده است تا عبور و مرور به این مناطق مختل نشود.
رئیس اداره نگهداری ابنیه راهها، به انجام اقدامات مقدماتی جهت بازسازی پل و بازگشایی محور اشاره کرد و گفت: طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد.
این مسئول در خاتمه با تأکید بر این که تخریب پل نامبرده خسارتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال را در پی داشته است، اضافه کرد: بازسازی و تکمیل پروژه نامبرده نیازمند تأمین مالی از محل اعتبارات حوزه مدیریت بحران، استانی و ملی است.