شناسهٔ خبر: 162960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۴۱۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی

افزایش تردد های نوروزی خراسان رضوی در ایام نوروز 1403 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای استان طی سال ۱۴۰۲ بر اساس ثبت دستگاه‌های تردد شمار به ۴۱۰ میلیون و ۸۶ هزار و ۶۴۴ رسید که نسبت سال ماقبل آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ جعفر شهامت گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های تردد شمار در سطح راههای استان در سال گذشته ۴۱۰ میلیون و ۸۶ هزار و ۶۴۴ وسیله نقلیه تردد کرده اند که این میزان تردد به نسبت سال سال ماقبل آن ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این میزان افزایش ترافیک اگر چه نشان از پویایی اقتصاد و زیارت و تعاملات اجتماعی دارد، لیکن در قیاس با متوسط افزایش ترافیک در کشور، ضرورت توسعه شبکه راههای این استان را دو چندان نموده است.

به گفته شهامت، بیشترین تردد در طول ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ مربوط به شهریور ماه به میزان ۴۰ میلیون ۹۰۲ هزار و ۵۶۷ تردد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ ورودی خودروها به استان خراسان رضوی پنج درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته گفت: بیشترین سهم تردد در میان مبادی ورودی مربوط به محور فاروج به قوچان با ۲۹ درصد بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همچنین اذعان کرد: تردد ورودی به شهر مشهد در سال ۱۴۰۲، ۶ درصد افزایش را نشان می دهد که بیشترین سهم تردد در میان مبادی ورودی مربوط به محور چناران به مشهد با ۴۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

شهامت تردد خروجی از شهر مشهد نسبت به سال ۱۴۰۱ را با ۵ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم تردد در میان خروجی مربوط به محور چناران با ۴۸ درصد افزایش بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیشترین سهم تردد در استان از استان های تهران به میزان ۲۳ درصد، خراسان های جنوبی و شمالی به میزان ۹ درصد و استان اصفهان به میزان ۸ درصد بوده است.

مشهد با وجود بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی از قطب های گردشگری کشور است.