شناسهٔ خبر: 162965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

افزایش ۲۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

حمل کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: صادرات از پایانه مرزی بیله سوار در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۶۰۲ هزار و۹۲۰ تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده گفت: این میزان صادرات توسط ۲۷ هزار و۹۵۷ دستگاه ناوگان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۸۸ هزار و۱۸۵ تن کالا توسط ۲۲ هزار و۷۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده بود افزایش ۲۳ درصدی را شاهد هستیم، تصریح کرد: در این مدت ۳۳ هزار و۴۴۷ تن کالا توسط هزار و۶۶۴ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار وارد شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل عمده کالاهای صادر شده را شامل انواع میوه و سبزیجات، کاشی، انواع فلفل، سیب زمینی، انواع شیشه و پروفیل برشمرد و ادامه داد: ۷۷ در صد از این کالاها توسط کامیون ایرانی، ۹درصد توسط کامیون گرجی، ۳درصد توسط کامیون آذری و ۱۱ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها صادرات شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده ترانزیت ورودی ۳۹۱ هزار و۹۳۱ تن کالا را توسط ۱۸ هزار و۲۰۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ هزار و۶۱۸ تن کالا توسط هزار و۵۸۲ دستگاه کامیون ایرانی، ۳۰۰ هزار و۶۰۳ تن کالا توسط ۱۴ هزار و۵۱۴ دستگاه کامیون آذری، ۲۷ هزار و۸۹۳ تن کالا توسط هزار و۶۲۳ دستگاه کامیون گرجی و ۱۱هزار و ۷۴۵ تن کالا نیز توسط ۲۰۹ دستگاه کامیون سایر ملیت ها به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از ترانزیت خروجی ۶۱۰ هزار و۳۰۸ تن کالا توسط ۲۷ هزار و ۷۷۹ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار در سال گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۴۶ هزار و ۵۱۷ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود ۶ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در این مدت به تردد ۱۳۴ هزار و۸۹۹ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله سوار اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۳ هزار و۵۶۰ دستگاه وارد و ۶۱ هزار و۳۳۹ دستگاه نیز خارج شده است.

وثوقی افزود: در این مدت ۱۳۲ هزار و۵۱۳ دستگاه کامیون و ۲هزار و۳۸۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اند.