شناسهٔ خبر: 162989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اگر معضل مسکن در شهر جدید سهند حل شود در واقع مشکل استان حل شده است

1 مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی احداث مدارس در شهر جدید سهند گفت: اگر معضل مسکن در شهر جدید سهند حل شود، درواقع مشکل استان در زمینه مسکن حل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه هماهنگی در خصوص ساخت مدارس در شهر جدید سهند با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار شهرستان اسکو، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی، مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند و سایر مدیران مرتبط در اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه به اهمیت شهر جدید سهند در حوزه مسکن استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند واقع شده است و اگر معضل مسکن در این شهر حل شود در واقع ما در استان مشکل مسکن نخواهیم داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: در پروژه های نهضت ملی مسکن باید به احداث مدارس توجه ویژه ای داشت و در کنار آن ایجاد زیرساخت های حیاتی ‌اعم از کلانتری، درمانگاه، مسجد، فضای سبز و ... نیز لازم است.

موسوی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن از تاکیدات دولت مردمی سیزدهم است و در این حوزه فقط راه و شهرسازی عهده دار وظایف نیست و همه دستگاه های مرتبط اعم از خدمات رسان و سایر مجموعه های دخیل در این امر باید با تمام توان پای کار باشند تا این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

در ادامه این جلسه، سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید سهند ارائه داد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهر جدید سهند نبود اعتبار کافی جهت تامین برخی موارد مهم در حوزه خدمات شهری از جمله فضای سبز، جدول گذاری و ... است.

فرهودی مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت و سازهای مدارس در شهر جدید سهند گفت: خوشبختانه ۵۰ درصد کلاس های لازم در این شهر ایجاد و گام های اساسی در این زمینه برداشته شده است و امسال مابقی ظرفیت مورد نیاز در حوزه مدارس شهر سهند نیز اجرا خواهد شد.

در انتهای جلسه فیروزی فرماندار شهرستان اسکو گفت: متاسفانه مساکن احداث شده در شهر جدید سهند اماکن خدماتی ندارند و با این حجم از ساخت و ساز و سرریز جمعیتی بالا هیچ مرکز مجهز درمانی و بیمارستانی پیش بینی و احداث نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته شاهد جهش خوب تولید مسکن در شهر جدید سهند بوده ایم اما توزیع خدمات به تناسب این جهش نبوده است و دیگر بحث مهم و نگران کننده در این شهر فضای آموزشی است. با برنامه ریزی صورت گرفته جهت افتتاح مساکن حمایتی این شهر در هفته دولت، حداقل شش مدرسه ۱۲ کلاسه مورد نیاز است و باید در این شهر احداث شود.