شناسهٔ خبر: 162993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۲۵ وسیله نقلیه به گیلان از آغاز طرح نوروزی۱۴۰۳

طرح نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از ورود یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۲۵ وسیله‌ی نقلیه و خروج یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۸۴ وسیله نقلیه از آغاز طرح نوروزی ( ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (گیلان)، غلامعلی نیک‌فهم مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار دریافتی از دستگاه‌های ترددشمار در راه‌های مواصلاتی استان گیلان، یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۲۵ وسیله‌ نقلیه از تاریخ ۲۴ اسفند سال گذشته لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ وارد استان شده‌اند، افزود: یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۸۴ وسیله نقلیه نیز در این بازه‌ زمانی از استان خارج شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش در ورود به استان و ۶ درصد کاهش در خروج از استان را نشان می دهد.

نیک فهم در ادامه گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۷۴۶ هزار و ۵۱۰ وسیله نقلیه و پس از آن نیز از محور رامسر - چابکسر با ۵۴۸ هزار و ۲۷۷ وسیله نقلیه صورت گرفته است. 

 مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به این که بیشترین میزان خروجی از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با میزان تردد ۷۰۴ هزار و ۹۵۷ وسیله نقلیه بوده است.