شناسهٔ خبر: 1630 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت بوستان مادر مطرح کرد:

پاسخگو نبودن شهرداری درباره تغییر کاربری‌های غیر قانونی در مناطق خدمات عمومی تثبیت شده

بوستان مادر دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درباره آخرین وضعیت بوستان مادر گفت: سه‌ مرتبه با شهرداری تهران مکاتبه شد تا شهرداری عدله قانونی تغییر کاربری پلاک هفت هکتاری بوستان مادر را اعلام کند.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره دلایل ادامه تخریب و ساخت‌وساز در بوستان مادر تهران، علی‌رغم مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر توقف این پروژه، اظهار کرد: برای ساخت این پروژه رقم‌های کلانی جا به جا شد و برگرداندن آن برای شهرداری سخت است. این موضوع قابل درک است اما وضعیت بوستان مادر در حال پیگیری است و چاره‌ای جز این نداریم. 

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران یادآور شد: بوستان مادر زمینی تثبیت شده با پهنه و کاربری سبز بود که متاسفانه بدون طی کردن مسیر صحیح، تغییر کاربری‌هایی در آن به وقوع پیوست. از سوی دیگر سندی نیز درباره دلایل انجام این موضوع به‌طور تثبیت شده ارایه نشد.

وی ادامه داد:‌ تاکنون سه بار با شهرداری مکاتبه کردیم و از مسئولان خواستیم اسنادشان را درباره تغییر کاربری‌ بوستان مادر ارایه کنند اما بعد از این مکاتبه‌ها هم بر اساس ماده هفت قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران (مصوبات شورایعالی برای شهرداری‌ها لازم الاجرا است) و مواد قانونی ۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی (کنترل این قوانین بر عهده وزارتخانه راه و شهرسازی است)، سندی از سوی شهرداری مبنی بر مجوز این ساخت‌وساز ارایه نشد.

حناچی با اشاره به ادامه تخریب و ساخت وساز‌ شبانه روزی در بوستان مادر تصریح کرد: در مصوبه شورایعالی اشاره شد که در صورت عدم تمکین شهرداری به مصوبات و ادامه کار در این بوستان، پی‌گیری‌های حقوقی انجام شود. به‌همین دلیل در این رابطه با رییس‌‌ جمهوری مکاتبه‌ و دستوری نیز در این مورد صادر شد.

وی افزود: اولویت دبیرخانه این hست که موضوع با همکاری و مساعت شهرداری و دلجویی از مردم حل شود. لیکن در مصوبه شورایعالی در صورت عدم تمکین شهر داری تهران پیگیری حقوقی موضوع پیش بینی شده که انتخاب اول شورایعالی نیست و ترجیح داده می شود موضوع با همکاری حل شود ./

برچسب‌ها:

نظر شما