شناسهٔ خبر: 163001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات ایمن سازی محور چمران به رازقان در غرب شهرستان ساوه استان مرکزی

غرق آباد اراک سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد از شروع عملیات رفع نقاط پرتگاهی، مستعد حادثه و پرتصادف در محور چمران - رازقان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، علی اصغر سلیمی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد از شروع عملیات رفع نقاط پرتگاهی، مستعد حادثه و پرتصادف در محور چمران - رازقان خبر داد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف در حوزه راه‌های حوزه استحفاظی غرق آباد، افزایش سطح ایمنی در محل قوس‌ها، تقاطعات همسطح، نقاط پرتگاهی، پرتصادف و مستعد حادثه است که بر اساس برنامه‌ریزی بعمل آمده امسال نیز همچون سال‌های گذشته اقدامات موثری در این راستا انجام خواهد شد.

به گفته سلیمی عملیات ترانشه برداری جهت تعریض شانه خاکی و افزایش شعاع دید در یکی از پیچ‌های خطرناک در کیلومتر هفت محور چمران به رازقان با حجم دو هزار مترمکعب عملیات خاکی شروع شده و همزمان با این کار، عملیات رفع نقاط پرتگاهی نیز در حال اجراست.

وی یادآور شد: طی سال گذشته چهار پیچ خطرناک نیز در محور چمران به رازقان در کیلومتر سه و حدفاصل کیلومتر ۱۲ تا ۱۵ با حجم عملیات خاکی و ترانشه برداری به حجم هفت هزار مترمکعب ایمن سازی و رفع خطر شده است.

تعریض شانه خاکی، اجرای شیب شیروانی و نصب انواع تابلوهای ایمنی در محور چمران - رازقان از دیگر اقداماتی است که توسط راهداران غرق آباد با بهره‌گیری از پنج دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در حال انجام می‌باشد که البته به گفته سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد در همین راستا روز گذشته ۴۰ عدد انواع تابلوهای ایمنی نیز در محور بیات (نوبران - قارلوق - گزل دره) نصب شده است.