شناسهٔ خبر: 163002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ازسرگیری پروژه رفع نقطه پرتصادف دُمه کمر در محور خُـنداب - اراک

دمه کمر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب گفت: با عبور از فصل زمستان و ایام نوروز، عملیات ترانشه برداری برای رفع نقطه حادثه‌خیز دمه کمر در کیلومتر ۴۲ محور خنداب - اراک از سر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حمزه شاه حسینی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب از ادامه عملیات ترانشه برداری برای رفع نقطه حادثه‌خیز دمه کمر در محور خنداب - اراک خبر داد و گفت: بر اساس برآورد اولیه حدود ۶۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری سنگی با استفاده از پنج دستگاه ماشین آلات راهداری در حال اجرا است.

وی افزود: اجرای این طرح اوایل زمستان سال گذشته شروع شد اما بدلیل بارش برف و عملیات راهداری زمستانی و پس از آن اجرای طرح راهداری نوروزی، ادامه اجرای این طرح مقدور نبود که در نهایت با اتمام طرح راهداری نوروزی، ادامه عملیات ترانشه برداری با استفاده از ماشین آلات راهداری در اختیار کلید خورد.

به گفته وی برای رفع این نقطه حادثه‌خیز که از مطالبات دیرینه مردم و کاربران جاده‌ای بوده، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، اعتباری به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال از اعتبارات ملی جذب شده است.

شاه حسینی در ادامه اظهار کرد: نصب روشنایی و حفاظ بتنی (نیوجرسی) در این محدوده با استفاده از اعتبار جذب شده اجرا خواهد شد و البته عملیات ترانشه برداری و تعریض قوس نیز به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت ماشین آلات در اختیار و پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال اجرا است.