شناسهٔ خبر: 163008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۱۵ میلیون تردد در ایام نوروز در محورهای استان مرکزی ثبت شد/ افزایش ۱۰ درصدی سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان

مدیریت راه اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵ میلیون و ۲۹۳ هزار تردد انواع وسیله نقلیه توسط ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) ثبت شده که از این تعداد ۶۳ هزار و ۷۷۷ تردد مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار کرد: طرح نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته شروع شد و تا پایان روز گذشته ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت؛ به همین دلیل به منظور خدمات رسانی به کاربران جاده ای در ایام نوروز ۴۲۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات در قالب ۵۴ اکیپ و ۳۵ راهدارخانه به منظور اسکان اضطراری مسافران در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: طی این ایام ۱۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۴۱ تردد انواع وسیله نقلیه توسط ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) ثبت شده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار مربوط به ناوگان سنگین و ۶۳ هزار و ۷۷۷ تردد نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی این استان شاهراه ارتباطی بین شمال و جنوب و شرق و غرب کشور است، بیان کرد: در این مدت بیش از ۳ میلیون و ۲۷۶ هزار وسیله نقلیه وارد استان شده و ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۰ خودرو نیز از استان خارج شده اند.

جهانی ادامه داد: در مجموع حدود ۳ میلیون خودرو نیز از مرکز استان(اراک) وارد و خارج شدند؛ سرعت متوسط خودروها در محورهای مواصلاتی استان در این ایام برابر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی همچنین گفت: آزادراه تهران-ساوه و شازند-اراک مجموعا با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد، پرترددترین محورهای استان در این ایام بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه مرکز مدیریت های راه های این اداره کل طی این مدت به صورت شبانه روز در حال رصد شرایط جاده و خدمت رسانی به مسافران نوروزی بودند، افزود: طی این مدت بیش از دو هزار و ۳۰۰ تماس مردمی از طریق کارشناسان این مرکز پاسخ داده شد.

جابه‌جایی بیش از ۱۲۹ هزار مسافر توسط ناوگان مسافری استان مرکزی

جهانی با بیان اینکه به منظور جابه‌جایی مسافرین ۴۸ شرکت فعال مسافربری و سه پایانه مسافربری در شهرستان های اراک، ساوه و خمین پیش از آغاز این ایام آمادگی لازم برای اجرای طرح نوروزی را کسب کردند ادامه داد: پیش بینی جابه‌جایی ۹۰ هزار مسافر از مبدأ استان و در مجموع ۱۸۰ هزار مسافر بصورت رفت و برگشت از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۶ هزار و ۳۸۱ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: تعداد جابه‌جایی مسافرین در این ایام برابر با ۱۲۹ هزار و ۶۹۱ مسافر به صورت رفت و برگشت بوده است؛ البته با تمهیدات اندیشیده شده در تامین ظرفیت صندلی مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: به منظور جابه‌جایی مسافرین ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل شامل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۸۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری در نظر گرفته بودیم.